VR-разработка

Виртуальная реальность

Куратор секции: Александр Щербина

На секции рассмотрим и изучим VR c разных сторон, расскажем:

  • что же такое VR, почему рынок стал популярным и что нас ждет - VR останется только развлекательной средой или станет новым пространством конкурентной борьбы бизнеса и брендов;
  • о дизайне в VR и о том, как его готовить, как сделать так, чтобы пространство было виртуальным, но реальным, стык дизайна и программирования;
  • покажем различные кейсы и остановимся на технологиях и устройствах - что сдерживает распространение VR, какие решения уже есть на рынке, варианты преодоления сдерживающих факторов.

Все это вам расскажут ведущие специалисты в отрасли VR, обещаем, что будет интересно и конечно же, у вас будет уникальная возможность погрузиться в виртуальную реальность. :)

Я Александр Щербина, основатель и генеральный директор компании ITECH.group – одного из крупнейших в России digital-агентств. В отраслевых рейтингах ITECH.group занимает 3 место среди Full digital service агентств и 6 место среди веб-разработчиков в России. Сo-founder проектов Wizl.me, Giftd.tech, ITECH.games, совладелец Лайфхакер.

Мои контакты для любых вопросов


Anton Bravin
Senior VR Engineer @ ITECH.group
Ulyanovsk

In my report, I will tell you how to evolve from a gamedev-developer to a developer of VR-applications. What unexpected problems can arise in your path, and what to do about them. How to design an application that will not make your users sick. Literally!


Bulat Ganiev
@ Technocracy

Interface is a mediator between a person and information which we seek to exclude. The purpose of the report is to acquaint listeners with the history of the first interfaces; to show their evolution, to discuss new ways of communication - AR, VR, Voice, Neurointerfaces etc. I will share my personal experience with similar cases


Andrey Tatarinov
CTO @ VRtech
Moscow

To date, virtual reality is a hot topic. At the end of last year, my company was one of the first companies on the market to launch a VR-entertainment network.

CinemaVR is a complete solution that goes throgh the entire stack from the hardware, to the franchise management system and the development of new VR games. In the work we faced a lot of technical tasks and solved many interesting problems as:

  • Automation of systems that are poorly designed for automation (gaming machines on personal windows and steam versions);
  • Work and centralized management of grounds in an unstable Internet;
  • Development of interesting VR-games for playing on a large area;
  • Network monitoring and analytics.

In this report, I will talk about the way of the project went from a scratch to a working network of ten locations in Moscow and St. Petersburg, what problems we faced solved.


- Why does Russian post need augmented reality?

- An elephant is big – it can see farther: how we built communications with the customer.

- Form. Idea. Content.

- Feedback is more expensive than gold. Or how we have been asked for the iPhone 7 as a gift for 34 times.



  • Virtual reality as a new way of learning;
  • What are the opportunities and formats of training?
  • Where you can use it and where virtual reality technologies are already being used for training.